Budapest ---> Lillafüred~ 180 km              http://files.orszagjaro.webnode.hu/200000404-572a258259/http://files.orszagjaro.webnode.hu/200000421-bcb9ebdb45/

Frissítve: 2015-09-17

Lillafüred

Azt ígértem a bevezetőben, hogy turisztikailag felkapott, közismert helyeket nem fogok bemutatni. Mentegetőzhetnék, (A kivétel erősíti a szabályt.) de nem teszem. Egy lillafüredi kirándulás számomra mindig csak terv volt. Messzinek tűnt, a tudat, hogy Miskolcig el kell menni már megszülte a "Miért nem megyünk" kérdésre a válaszokat. A felsőtárkányi kirándulásnál már említettem, hogy van egy nagyon szép út, mely Lillafüredre vezet...

Eger - Felsőtárkány felöl haladva, egy gyönyörűséges, az erdő mélyén kanyargó kb 35 km-es út ajándékozza az első élményt számunkra. Az út "végén" Lillafüred vár minket. A parkolás ...lehet, hogy csak én éltem így meg, nem egyszerű! Én azt javaslom, hogy a Hámori-tó mellett, a Bánkút felé vezető út mentén található "parkolóban" hagyja az autót, s innen sétáljon vissza  a "gyönyörbe"! Azért írom gondolatjelbe a parkolót, mert ez nem egy kiépített parkoló, de sokan itt állnak meg.

Hámori-tó. A hegyek ölelésében megbújó festői szépségű tavacskán csónakázni maga a romantika felsőfoka, ennél már csak az lehet nagyobb élmény, ha a szerencsések, mindezt az 1930-ban átadott Palotszálló lakóiként is megtehetik. A tavat a Szinva és a Garadna patakok vize táplálja. A jobb partján országút halad Bánkút felé, a bal partán szemet gyönyörködtető sétákat lehet tenni.

A szálló körül csodálatos kertekben lehet sétálni, üregekben lehet a gyerkőcöknek bújkálni, és fel lehet fedezni az Anna-barlangot. Talán kevesen vagyunk olyanok, akik Lillafüred nevének hallatán nem a vízesésre, a Palotaszállóra, és a Hámori-tóra gondolunk először! A szálló mögött, a kertek alatt lehet megcsodálni hazánk legmagasabb vízesését. A bátrabbak, némi korlát megmászását követően beállhatnak mögé is! Természetesen nem bíztatok senkit erre, mert az a korlán nem véletlenül van ott!

A vízeséstől visszaindulva, megkerülve a szállót, elérkezünk a kisvasút megállójához, mely Miskolcról indul és a Garadnáig közlekedik, ahol a pisztrángról szól minden! :) Az állomás épületébe látható egy kiállítás a kísvasútról és a Bükk erdőgazdálkodásáról. Fontos megemlítenem, hogy az állomás mögött (vagy előtt)  található soron finom a lángos, és van egy kis "kifőzde" ahol 990 Ft egy leves főétellel savanyúval! Frissen készül, nekünk akkor sütötték a húst ki amikor bekértük!

Nem vonatoztunk, nincs tapasztalatom, de a látottak alapján "hibátlan" program lehet innen elvonatozni Garadnáig, ott egy séta, néhány finom falat, ( természtesen pisztrángból) s vissza Lillafüredre.

Ez csak egy kis csipet Lillafüredből, mi ennyit láttunk, ennyit néztünk meg, de látnivaló van még bőséggel!

Bánkút felé elindulva csakhamar eljutunk az újmassai Őskohóhoz, mely egy különleges ipari emlék! A kiállítás a vasverő történetét mutaja be. Természetsen a kisvasút is megáll itt! Az út másik oldalán ipartörténeti skanzen látható, mely a vaskohásztaban, s bányászatban használt berendezésekből mutat be egy csokorra valót.

A következő állomás Garadna... a pisztrángok egyik hazája.

Tovább haladva ajánlom a festői Szentlélek - Mályinka útvonalat, mely  a Bükk mélyébe hatol. Az út nem túl széles, sok a kanyar, de a természet szerelmeseinek ez nem jelenthet akadályt!  Mályinka határában kilátó várja a megpihenni, s bámészkodni vágyókat.

Lillafüredi képeket IDE Kattintva---->>> tudja megnézni!!

Értékelés *****

Azt gondolom, hogy le lehet élni egy életet anélkül, hogy ellátogatunk Lillafüredre, de az életünk sokkal szebb lesz, az élményeink tárháza sokkal gazdagabb lesz, ha legalább egyszer az életünkben ellátogatunk ide!