Budapest ----> Vác ~ 42 km

Nógrád ~ 63 km

Bánk ~ 80 km

Bánk -Vác - Nógrád vára

Vácon nagyon sok látnivaló vár minket. A város központi része gyönyörű. Hatalmasakat lehet sétálni késő barokk stílusban épült Székesegyház környékén, a főtéren, valamint a Duna-parton. Vácon van Magyarország egyetlen diadalíve, mely a börtön szomszédságában, a komphoz vezető úttól nem messze látható.

Kellemes andalgós nézelődéssé válhat a váci kitérő. A főtér cukrászdáiban, kávézóiban való megpihenést követően szűk utcákon lesétálhatunk a Dunához. A komptól hosszú szépen gondozott parkban sétálgathatunk, figyelve a dunai életet, a folyót.

A gyermekesek találhatnak néhány jó kis játszóteret a csemetének!!

Szerintem, mivel Vác egyáltalán nincs messze Budapesttől egy szerelmetes délutáni, vagy esti sétához is nagyszerű helyszín. A Duna-part mellett vezetö útszakaszon, az uszoda előtt ingyenesen lehet parkolni (2011nyara).

A sétány a kutyusoknak is egy nagy találkozási, és játszóhely!

A 2-es számú főközlekedési úton Rétság felé indulunk tovább. Nógrád községbe a főútról a táblával jelzett helyen lekanyarodva jutunk el. A faluban kis tábla jelzi merre lehet a várba feljutni. A várhegy lábánál hagyva az autót, egy viszonylag könnyű kaptatón jutunk fel a várba. Felhívnám a figyelmet az emlékhelyre, mely a honfoglaló vezéreink tiszteletére építettek a várfal alatt.

A várat tisztességesen rendbe tartja a fenntartó.

Amikor ott jártunk vágták a füvet, és dolgoztak a falakon. Ennek ellenére látni kőomlásokat, de azt gondolom, hogy ez természetes folyamat, minden pénz kevés egy ilyen koros rom karbantartására, főként úgy, hogy nincs belépődíj! A várból szép kilátás nyílik a környékre. A gyermekem nagyon élvezte a falak mentén, s között való kalandozást, tehát gyermekeseknek is ajánlom ezt a programot. Kutyával érkező látogatók megnyugtatására, nem láttam semmi olyat (üvegszilánk, s darab, stb), ami a tapancsot felsértheti!

A várbéli kalandozást követően visszatérve a 2-es főútra a táblák jelzéseit követve  a kirándulásunk következő állomása: Bánk.

Én javasolnám, hogy a faluban, a szálloda környékén hagyja  az autót ...vagy ahol talál helyet. A tó szerintem egy kis gyönygyszem. csaknem körbe lehet sétálni. A sétányon található kis fagyizó, mosdó, és egy szabadtéri színpad. Szerelmetes sétálók meg tudnak pihenni egy stégen. Akár egy csendben üldögélés is kellemes lehet itt, belebambulva a tájba. Egy stégen üldögélve, a kicsit érzékenyebbek megérezhetik azt, amikor jó értelemben magába szippantja a táj a nézelődőt. A lélek kiürül, és valami egészen kellemes nyugalom árad szét a bennünk. A gyermekesek kipróbálhatják a kaladparkot (2011-ben a felnőtt jegy 1200 Ft. ; a gyermek 600 Ft. ; sétáló 300  Ft. ), mely nem nagy, de a fiam két óra mászást követően kellően kifáradva jött le az ég tudja milyen magas pályáról. A szálloda várja a vendégeket akár pár óra wellnessre, melyet kombinálhat egy vacsorával is!

Értékelés *****

A kirándulás minden állomása rendezett és tiszta. Vác számomra nagyon kedves hely ...minden évszakban. Itt még egy séta is másabb, mint Budapesten, itt az emberek még tudnak mosolyogni!  Bánkot és Nógrád várát én inkább a kellemesebb, napsütésesebb időkre javaslom, de ez az én véleményem.